האם שייק חלבון טוב לירידה במשקל?

האם שייק חלבון טוב לירידה במשקל?

האם שייק חלבון טוב לירידה במשקל?

צריכת שייק חלבון מבודד גדלה בפופולריות בשנים האחרונות, ואנשים רבים שותים אותם כיום כדי לעזור לשפר את בריאותם. אבל בשביל מה הם טובים, והאם שייק חלבון באמת טוב לירידה במשקל?

מה זה שייק חלבון?

שייק חלבון הם משקאות עשירים בחלבון, ולכן הם משמשים כדרך להחדרת חלבון נוסף לתזונה. כמות החלבון המדויקת שאנו צריכים תלויה באדם (גורמים כמו גיל, רמת פעילות ומסת שריר יכולים להשפיע על הכמות הדרושה).
השתמשו באבקת חלבון להכנת שייק חלבון. החלבון בשייק חלבון מגיע בדרך כלל מביצים או חלב, אך עשוי להגיע גם מסויה או אורז.
אנשים רבים שותים משקאות חלבון לאחר אימון. מבחינה היסטורית, משקאות חלבון היו מועדפים על ידי "מפתחי גוף" ואלו המחפשים לבנות שרירים. עם זאת, מתאמנים רבים ואנשים בעלי מודעות לבריאות כבר כוללים מוצרים אלה כחלק מהתזונה שלהם.

שייק הרבלייף חבילות תזונה מאוזנת

שייק הרבלייף חבילות תזונה מאוזנת

סוגי אבקות חלבון כוללים:

חלבון סויה.
חלבון מי גבינה.
חלבון אפונה.
קזאין.
חלבון אורז.

כיום, מספר קמעונאים מוכרים מגוון טעמים מעניינים וייחודיים של אבקת חלבון, כולל Maltesers, Herbalife Drumstick Lollipops ו-M&Ms.

כמה חלבון אתה צריך כדי לרדת במשקל?

חלבון צריך להוות כ-30% מצריכת הקלוריות היומית שלנו לירידה מיטבית במשקל. כמות זו מסייעת להגברת חילוף החומרים בגוף, ומחקרים מראים שרמות חלבון גבוהות יותר מאפשרות לגוף לשרוף יותר קלוריות תוך הפחתת התיאבון.

בהתבסס על הנחה זו, אם אתה מקבל 25-30% מסך הקלוריות היומיות שלך מחלבון, גורם זה יכול להגביר את קצב חילוף החומרים שלך ב-80-100 קלוריות ליום בהשוואה לדיאטה דלת חלבון.

כיצד שייק חלבון מועיל לירידה במשקל?

להפחית רעב

אחת הדרכים העיקריות שבהן שייק חלבון עוזר לירידה במשקל היא על ידי הפחתת הרעב והתיאבון, מכיוון שחלבון בדרך כלל גורם לך להרגיש שובע יותר.
הרעיון ששייק חלבון גורם לך להרגיש שובע מגובה במחקר, כאשר מחקרים רבים מצאו שאכילת יותר חלבון יכולה לעזור לך להרגיש פחות רעב לאורך היום.

מחקרים אחרים מצאו קשר בין צריכת חלבון גבוהה יותר לתחושת שובע מוגברת במהלך היום. עם זאת, גורמים אחרים יכולים לתרום לתחושות של שובע, כגון משקל גוף, הרגלי אכילה ומצבים בריאותיים אחרים, הוסיפו החוקרים.

המחקר על ההשפעות של שייק חלבון על התיאבון מוגבל ביותר. עם זאת, מחקר קטן מצא שמשקאות חלבונים יכולים להפחית את התיאבון אצל אנשים שאובחנו עם השמנת יתר.
אמנם ישנן עדויות לכך שחלבון מפחית את התיאבון (גורם לאנשים לאכול פחות ובכך לרדת במשקל), את עוצמת הקשר הזה נותר לראות.

האם שייק חלבון מזיק לבריאות שלך?

המומחה העולמי Devda טוען כי "שייק חלבונים הוא מרכיב מקרו-נוטריינט חיוני ואין כל נזק בצריכת שייק חלבון אלא אם צורכים אותם בכמות מוגזמת. עם זאת, במידת האפשר, רצוי לקבל חלבון גם ממקורות חלבון אחרים כמו בשר, דגים, פולי סויה, אגוזים, ביצים וכו', שמקבלים גם ויטמינים ומינרלים חיוניים", מסביר דבדה.

צרכני שייק חלבון צריכים להיות מודעים גם לאלרגיות ולרגישויות אחרות, כמו אנשים הרגישים ללקטוז וצורכים חלבון מי גבינה עלולים לחוות תופעות לוואי.

כמו כן, עליו להיזהר שלא להסתמך על שייק חלבון או להשתמש בהם כתחליף לארוחה. לרוע המזל, אנשים יכולים ליצור אסוציאציות לא בריאות עם שייק חלבון כמו גם התמכרות לפעילות גופנית. זה יכול לגרום להם לפתח הפרעות אכילה.

בשנים האחרונות, מומחים הזהירו כי חוסר שביעות רצון בגוף, דימוי עצמי נמוך וסטריאוטיפים מגדריים מתפשטים (שם גברים רואים את עצמם פחות גבריים ממה שהתרבות המודרנית מציעה) עלולים להוביל להתמכרות לשייק חלבון. עדויות מצביעות על כך שצריכת חלבון עודפת עלולה להוביל לסיכון מוגבר לאוסטאופורוזיס בטווח הארוך ועלולה להוביל גם לבעיות כבד וכליות.

מתי לשתות שייק חלבון לירידה במשקל

"שתה שייק חלבון כשאתה צריך אותם – למשל, אם אתה לא מקבל מספיק חלבון. אבל נסו גם לקבל חלבון ממזונות מלאים", מייעץ Devda.
"אם אתה מחפש לרדת במשקל, שתיית שייק חלבון עם מים ולא חלב עשויה להיות אידיאלית כי יש בו פחות קלוריות. אבל שוב, זה תלוי מה עוד אתה אוכל במהלך היום".

לבסוף, חשוב להשתמש בשייק חלבון המתאימים לגוף שלך. הימנע מלעקוב אחר מגמות הכושר העדכניות ביותר או לעקוב אחר תוכניות כושר של אנשים אחרים, מכיוון שהדבר אינו לוקח בחשבון את רמת הפעילות והבריאות הכללית שלך.

האם יש שייקים ספציפיים שיכולים לעזור בירידה במשקל?

Devda ממליצה שאם אתם צורכים שייק חלבון לירידה במשקל, כדאי להימנע משייק חלבון עשיר בפחמימות או סוכר.

"בסך הכל, הייתי ממליץ על חלבון מי גבינה מכיוון שהוא בדרך כלל צורת החלבון הזולה והקלה ביותר לשימוש. אם אתה רגיש ללקטוז או עוקב אחר דיאטה טבעונית, עליך לבחור בחלופה של חלבון צמחי", אמר.

שייק חלבון הרבלייף לתזונה מאוזנת

שייק חלבון הרבלייף לתזונה מאוזנת

יש יותר בירידה במשקל מאשר רק שתיית שייק חלבון.

לבסוף, חשוב גם להשתמש בשייק חלבון המתאימים לגוף שלך. הימנע מלעקוב אחר מגמות הכושר העדכניות ביותר או לעקוב אחר תוכניות הכושר של אנשים אחרים, מכיוון שזה לא לוקח בחשבון את רמת הפעילות שלך ואת הבריאות הכללית שלך.

האם יש שייקים ספציפיים שיכולים לעזור בירידה במשקל?

Devda ממליצה שאם אתם צורכים שייק חלבון לירידה במשקל, כדאי להימנע משייק חלבון עשיר בפחמימות או סוכר.

"בסך הכל, הייתי ממליץ על חלבון מי גבינה מכיוון שהוא בדרך כלל צורת החלבון הזולה והקלה ביותר לשימוש. אם אתה רגיש ללקטוז או עוקב אחר תזונה טבעונית, עליך לבחור בחלופות חלבון מהצומח", אמר.

ירידה במשקל היא לא רק שתיית שייק חלבון

היו מודעים לאלרגיות ולרגישויות – אבקות חלבון רבות מכילות מוצרי חלב, סויה, עמילן תירס ותוספים שאולי אינכם מכירים, לכן בדקו תחילה את רשימת הרכיבים.
בדקו תאריכי תפוגה – גם אבקות החלבון פג תוקף, וברגע שפג תוקפן פוחת פוטנציאל בניית השרירים שלהן, כך שהן לא יהיו יעילות כל כך.

 

 

 

 

 

 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *