איך לקדם את הצמיחה של בני נוער? הסוד של תזונה מאוזנת!

איך לקדם את הצמיחה של בני נוער? הסוד של תזונה מאוזנת!

איך לקדם את הצמיחה של בני נוער? נס של תזונה מאוזנת!

בני נוער עוברים שינויים רבים – פיזיים ורגשיים כאחד. שינויים גופניים רבים נגרמים על ידי שחרור הורמון הגדילה האנושי (HGH) בגוף. מוצרי תזונה ואורח חיים בריא ממלאים תפקיד חשוב בתמיכה בצמיחה ובהתפתחות. אם לבני הנוער שלך יש מחסור בחומרים מזינים, תזונה מאוזנת עשויה להיות המפתח להאצת הצמיחה וההתפתחות שלהם.

הורמון הגדילה האנושי (HGH) הכרחי לצמיחה, לתיקון תאים ולמטבוליזם והוא מיוצר על ידי בלוטת יותרת המוח ומשוחרר לדם. שחרור HGH מבלוטת יותרת המוח נשלט על ידי שני הורמונים אחרים, הורמון משחרר הורמון גדילה וסומטוסטטין. כפי שהשם מרמז, גרלין גורם לגוף לייצר ולשחרר הורמון גדילה. סומטוסטטין, לעומת זאת, חוסם את שחרור הורמון הגדילה.

במהלך ההתבגרות, גופו של נער עובר שינויים רבים. בנים מפתחים יותר שרירים, שיער פנים וקולות עמוקים יותר. ישבנה של הילדה נעשה עגול יותר ושדיה החלו להתפתח. בנוסף, הם הופכים גדולים יותר; כל השינויים הללו מושפעים מהורמון הגדילה האנושי.

כיצד פועל הורמון הגדילה האנושי וכיצד הוא עולה באופן טבעי?

HGH יכול להשתחרר בפתאומיות. שחרורו הוא הגבוה ביותר בגיל ההתבגרות ומאט במהלך הבגרות. לאחר שחרורו, HGH פועל על חלקי הגוף, וגורם לצמיחה. בעיקרון, HGH ממלא תפקיד בקידום חלוקת תאים בתאי עצם וסחוס. לתאי עצם שונים יש מספר אותות והפעלה כדי לקדם שכפול וגדילה של תאים. התוצאה היא הארכת עצם בלתי הפיכה. תהליך זה מתרחש בהדרגה עד שהעצמות מתמזגות זו לזו. בשלב זה, במקום לגרום להתפתחות עצם נוספת, HGH עוזר לשמור על מבנה גוף תקין.

דבר מעניין נוסף שעושה HGH הוא להגביר את ייצור גורם הגדילה של אינסולין, החוסם את פעולת האינסולין בגוף. אינסולין הוא הורמון השולט ברמות הסוכר בדם. מרכיב זה אומר לגוף לאגור גלוקוז בכבד, בשומן ובשריר. HGH חוסם את פעולת האינסולין, וכתוצאה מכך רמות סוכר גבוהות בדם. זה מבטיח שלתאים ולרקמות הגוף יש מספיק אנרגיה כדי לשכפל ולגדול. כך הורמון הגדילה האנושי מווסת את חילוף החומרים כדי לתמוך בצמיחה תקינה.

רמות תקינות של הורמון גדילה אנושי נדרשות לגדילה והתפתחות תקינה. מחקרים הוכיחו קשר בין גורמים פיזיולוגיים מסוימים ורמות HGH בגוף. מחקרים מסוימים אף מצביעים על כך שרמות ההורמונים עשויות לעלות באופן טבעי. תרגיל, יותר טוב. שינה ותזונה מאוזנת זוהו כדרכים לייעל את רמות HGH בגוף.

אילו חומרים וחומרים מזינים ספציפיים נחוצים לגדילה וגובה הגבר?

לא ניתן להדגיש יתר על המידה את תפקיד התזונה בגדילה והתפתחות תקינים. הייצור וההפרשה של HGH דורשים תזונה מאוזנת. מחקרים הראו שתת תזונה ותת תזונה קשורים לרמות חריגות של הורמון גדילה וגורמי גדילה דמויי אינסולין בגוף, ומתבגרים זקוקים לחומרי מזון מסוימים כדי לגדול כרגיל.

חלבון וחומצת אמינו

חומצות אמינו הן אבני הבניין של חלבון ומהוות מקור מצוין להורמוני חנקן. חלבון וחומצות אמינו מקדמים צמיחה ומספקים אנרגיה לתאים ולשרירים כדי לקיים חיים. צריכת חלבון לא מספקת נקשרה למחלת ילדות. מזונות עשירים בחלבון כמו אבקת חלבון יכולים לעזור לקדם את הגדילה של ילדים ומתבגרים, יש מגוון אבקות חלבון לבחירה באימון BDC, כמו מוצרי Herbalife WHEY, אבקת חלבון בטעם שוקולד ואבקת חלבון Pure Way. בנוסף, חומצות אמינו בודדות כמו ליזין, ארגינין וגלוטמין מגבירות את ייצור הורמון הגדילה בגוף.

אבקת חלבון

אבקת חלבון הרבלייף 

וִיטָמִין

ויטמינים הם מיקרו-נוטריינטים שאנו מקבלים מהתזונה שלנו, אך הם ממלאים תפקיד חשוב בוויסות ייצור והפרשת הורמוני הגדילה. ויטמין D ידוע כחיוני להתפתחות העצם, ומחקרים הראו שהוא משפיע על רמות הורמון הגדילה האנושי וגורמי הגדילה של אינסולין.

ויטמין A הוא ויטמין חשוב נוסף המווסת את הפרשת הורמון הגדילה. ויטמין A יוצר אינטראקציה עם קולטנים ספציפיים בבלוטת יותרת המוח כדי להגביר את שחרור הורמון הגדילה. מחסור בוויטמין A קשור לקומה נמוכה בילדים, כך עולה ממחקר

ויטמינים אחרים התומכים בצמיחה והתפתחות כוללים ויטמינים E ו-B קומפלקס.

מִינֵרָלִי

מינרלים הם גם מיקרו-נוטריינטים שאנו מקבלים מהתזונה שלנו. הם תומכים בתגובות ביוכימיות מטבוליות רבות. מינרלים נחוצים גם להפרשת הורמון הגדילה, התפתחות העצם ותחזוקת הגוף. מינרלים שיש לכלול בתזונה מאוזנת כוללים נתרן, סידן, אשלגן, מגנזיום, זרחן, אבץ, ברזל ויוד מינרלים נוספים חשובים לא פחות הם גופרית, כלור, קובלט, נחושת, מנגן, מוליבדן וסלניום.

אילו מזונות כדאי לכלול בתזונה כדי למקסם את הצמיחה בצורה הטובה ביותר?

כדי להבטיח צמיחה בריאה אצל בני נוער, יש צורך להקפיד על תזונה מאוזנת כדי שהתזונה תגיע לאיזון הראוי. תזונה מאוזנת לצמיחה בריאה שימו לב להלן בעת ​​ביסוס

1. פירות וירקות יש לאכול כל יום.

2. אתה צריך להשלים את התזונה היומית שלך עם סידן. חלב, גבינה ויוגורט הם מקורות חלב לסידן. לא חלבי כולל שקדים, תאנים, סויה, סלמון וברוקולי.

3. התזונה היומית שלך צריכה לכלול משקאות, אבקות חלבון לספורטאים ומזונות עשירים בחלבון כמו שעועית, ביצים וטופו.

4. אתה צריך מזון עשיר בברזל כדי לתמוך בצמיחה. מקורות טובים כוללים בשר בקר, דגני בוקר ותרד.

5. דגנים מלאים וסיבים תומכים באחסון אנרגיה ויש לצרוך אותם מדי יום.

6. הגבל מזונות מעובדים ומזונות עתירי סוכר ושומן רווי.

7. גיל ההתבגרות מלווה בצמיחה מהירה. הורמון הגדילה האנושי ממלא תפקיד אחרון בהפעלת שינויים והתפתחות בגוף אני צריך אוכל.

 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *